Tuesday, September 29, 2009

Muadz Menyambut Hari Lahir nya Yang Ke 3

Sebelum ini, kami tak pernah sempat buat majlis sambutan hari lahir untuk muadz dek kerana tarikh lahirnya jatuh di bulan puasa. Kesian dia.. selama 2 tahun kebelakang, kami tak sambut birthday dia..

Nasib dia baik pada tahun ni.. tarikh lahirnya jatuh sehari sebelum raya.. so, bagi tak menghampakan nya, ummi dan abah plan untuk do something bagi menyambutnya.. walaupun tidak secara besar besaran.. at least ada kenangan untuk nya bila besar nanti..

Pada malam raya tu, kami round kat bandar untuk survey kek yang sesuai untuk muadz.. dalam fikiran kami, nak belikan kek Ben 10.. mesti seronok dia tengok tapi, hampanya kami kerana.. mostly kedai dah tutup. Mana2 kedai yang buka pun, tak menepati spesifikasi kami..

Pada malam tu jugak, kami berkejar ke Awana Kijal untuk mencari kek.. biasanya kalau kat Awana, kek yang dibuat oleh chef kat sana.. best2 jugak..

Selepas membungkus tapir/tapai kat umah mok, baru kami bertolak ke Kijal.. jam kat tangan dah pun menunjukkan pukul 11.30 malam.. ummi risau tak sempat je.. tapi, abang nekad.. kerana memandangkan itulah peluang terakhir kami untuk mendapatkan kek..

Sesampai je kat entrance Awana, parking je kat depan tu.. bergegas kami ke Bakery.. tengok2 semua dah gelap.. kaunter pun dah tutup.. cashier pun tengah angkat beg nak balik..

Abah.. kalau dah dia usaha nak kan sesuatu tu.. mesti tak puas hati kalau tak dapat.. di usahakan nya supaya dapat jugak. Mula - mula tu, cashier tu banyak jugak bagi alasan.. tapi, memandangkan bos nya ada kat tepi, di layan nya kami dengan sabar..

Last2.. dapat jugak kat abang. Cuma, kami tak dapat nak kek yang sebiji kerana semuanya dah habis. yang tinggal hanya yang slice2 je.. emm.. takpela.. asal rasanya sedap.

Abang siap minta suggestion form untuk bagi kredit pada 2 orang adik cashier yang sanggup layan kami, walaupun kaunter dah ditutup.. ucapan terima kasih yang tak terhingga kami kepada mereka atas keprihatinan mereka kepada kami.

Dan, akhirnya.. dapat la kami membuat sambutan hari lahir yang serba sederhana untuk anak kedua kami.. Ahmad Muadz Zikry yang sekarang sudahpun menjangkau umur 3 tahun..
Alhamdulillah.. kami bersyukur ke hadrat Ilahi kerana dengan berkat nikmat Nya, dapat kami merasa nikmat menjaga, menyanyangi dan mendidik anak - anak..

Dan, kami juga bersyukur kerana rezeki anak - anak la juga, dapat kami hidup bahagia dengan penuh kesederhanaan ini.. Alhamdulillah..

Ini antara masakan ummi.. yang serba sederhana jugak.. hehe.. saje buat kenangan muadz bila besar nanti ye..
ummi memang tak pandai masak, tapi abah selalu puji sedap.. along pun.. :)









Bersekang mata jugak ummi malam raya tu.. kemas umah, kemas baju untuk balik kampung, iron baju dan malam tu memang tak tidur nyenyak.. pagi buta dah bangun untuk masak.. :)











Semua yang ummi buat ini.. istimewa untuk muadz.. moga muadz akan kenang apa yang ummi buat ni.. :)










Doa ummi yang tak pernah pudar, semoga muadz akan menjadi anak yang baik, cerdik, pandai dan soleh serta bertakwa kepada Nya.. Moga menjadi hafiz suatu hari nanti.. Amin..

No comments: